2. februar 2009

WhatzUp?


Livet går og går. Fredag hadde vi basketballkamp hjemme og gjett hvem som scorete mål? Meg! Alle jubla og det var kjempestemning, så det var artig. Treneren vår har ikke satt meg inn i kampene så ofte, men nå i det siste har hun blitt mye bedre, og endelig fikk jeg sjansen til å vise hva jeg virkelig er god for! På skolen har jeg byttet timeplan og jeg liker den faktisk mye bedre nå enn sånn den var forrige semester. Nå har jeg økologi og et annet businessfag og det har kommet nye folk inn i de andre klassene mine, og jeg trives veldig godt. Denne uka begynner SnoDaze og fredag er det activity day med skolen og vi skal ut og stå på ski! Uka etter det blir det litt av det samme opplegget som homecoming med dress-up days hver dag og en litt mer formell dans fredag etter guttenes basketballkamp..

Været har heldigvis roet seg litt ned og forrige helg hadde vi faktisk sol og gradestokken viste over frysepunktet, noe som var utrolig deilig! Dagene med snø og kaldt vær har gått med til isfiske, kjøre snøscooter, snowshoeing (gå på tennisrekkerater på snøen(!)), tubing og skiing. Det er en del idrett, kamper og sosiale aktiviteter etter skolen nå for tiden så det holder meg busy. Mandag hadde vi middag med laget og det var veldig kos. I går var det super bowl (den siste fotballkampen i sesongen) og jeg fant straks ut at dette er en viktig hendelse for de aller fleste amerikanere her borte. Nå er det bare 28 dager igjen til Hawaii og jeg har shoppa bikini fra Victoria’s Secret og har begynt å ta solarium for å forberede meg på sol og varme. Jeg øvelseskjører også bil for å ta lappen og jeg suser av gårde i den gamle bilen til vertsfamilien min om dagen, kan dere se det for dere...?

Det blir for det meste lage oppramsinger over hva jeg har gjort i det siste, men jeg kan ikke gjore saa mye med et naa som jeg ikke har daglig internett, men det er vel bedre enn ingenting? :) Her faar dere en liten historie paa slutten av innlegget om hva som har skjedd i amishbyen 15min unna der jeg bor forrige uke: Rundt der jeg bor er den en del annerledes religioner, og amsih er en av dem. Det finnes ogsaa en type amsiher som faktisk kjorer biler og kan bruke elekrisitet, men de tror ikke paa leger og medisinsk hjelp. En dag skulle en av damene i denne byen rygge ut fra eiendomen sin og plutselig traff hun sin unge soonn og kjorte over hode hans. Hun tok han med til legen for aa ta rontgen av skallen og se om noe alvorlig hadde skjedd inne i hodet, men det hadde det ikke. Hun tok han med hjem tilbake i huset sitt, nappet 6 haar fra halen til hesten sin og sydde hodet sammen igjen, uten smertestillne. Sykt sier du, sant sier jeg.

Only in America.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Livet i us&a virker kjempebra, Silje :D Du må bare nyte hver dag som kommer og score flere mål ;)

Anonym sa...

Ja, bedre enn ingenting;) Alltid atrig aa lese bloggen din Silje! Og jeg maa si at vi lever to ganske forskjellige liv naa!! Det er bra du er god i basketball ettersom jeg er klar til treningstimer hjemme i Ramnes for aa laere:D

ingeborg-louise sa...

Du er så skjønn du Silje.. Savner deg.!
Bra jobba med Goal og greier:D

<3<3

Anonym sa...

Så gøy å lese:)!!! Har du bilder fra homecomming etc eller?
SYke amish folk as.. Denne er morsom: http://www.youtube.com/watch?v=_3qvn5I3hy4

Glad i deg silje <3

Silje Marie sa...

Hehe:P
Jeg har bilder fra homecoming paa facebook, men ikke paa bloggen akkurat naa.
:-D <3